• Kukkamariia Valtola Sjöberg

Berättat av Kukkamariia Valtola Sjöberg

Jag vaknade efter en natt av ovanligt bra sömn. Till frukost åt jag en skiva ljust och en skiva mörkt bröd med veganskt pålägg i form av Tartex. Till det drack jag en stor kopp te.

Därefter arbetade jag hemifrån i mitt jobb som nämndsekreterare. Eftersom kulturnämnden i Strängnäs skulle ha sammanträde på kvällen förberedde jag protokollet för sammanträdet.

Dessutom var jag med på ett möte på länk via Teams med min chef och mina närmaste kollegor. Vi diskuterade veckans arbete.

Vädret i Stallarholmen var soligt och friskt. Höstlöven var gula och lite röda på träden.

Jag åt tidig lunch kl. 11 i form av en rotfruktsgratäng som jag gjort på måndagen och som smakade riktigt gott uppvärmd dagen efter.

Kl. 11.30 skjutsade jag min dotter till hennes arbete och åkte sen själv vidare till min egen arbetsplats på Multeum i Strängnäs, för att arbeta på plats en stund. På kontoret skrev jag ut en del handlingar som skulle med till kvällens nämndsammanträde och svarade på e-post. Innan jag lämnade arbetsplatsen lade jag ordförandes klubba samt handlingar som skulle med till nämndsammanträde i min handväska. Sen åkte jag hem igen. Gjorde eftermiddags te och två smörgåsar. Medan jag åt mitt fika svarade jag på e-post och arbetade inför nämndens sammanträde. Kl. 15.30 skjutsade min man mig till nämndens sammanträde som denna gång skedde i Mariefred. På plats såg jag till att möbleringen var korrekt och förberedde för fika och övrigt praktiskt inför nämnden. Kulturnämnden pågick mellan kl. 17- strax innan 20. Sen fick jag skjuts hem. Väl hemma klappade jag på katten Luna och läste ur Kazuo Ishiguros bok Begravd jätte, innan jag somnade.